Sidor

"Pyssel - för fantasi utan gränser"


Saksamlare

Jag är en riktigt samlare. En liten ekorre i människokostym. Mycket det jag samlar på mig kan vara skräp i andras ögon, men till mitt försvar så får jag faktiskt oftast användning för sakerna. Man behöver inte slänga allt. Det blir ett sådant fasligt slöseri.

Men sedan så samlar jag också på andra saker, lite mer "vettigt" samlande. Som miniatyrer. Jag är nästintill besatt av miniatyrer. Och grodfigurer (fast de ligger nedpackade i en låda nu pga platsbrist):


Sedan samlar jag även på mininallar, böcker, film, vykort, gasmasker, peruker, knästrumpor, nycklar, camébroscher, knappar, vintageklänningar, idéer på post-it lappar, pysselmaterial och GARN. Men garn kan väl inte vara annat än vettigt, eller hur? ;)

När jag var liten så samlade jag på små block, brevpapper och klistermärken (har nog fortfarande två lådor fulla). Samt fina stenar och gamla serietidningar från antikvariat...som någon tyvärr råkade slänga.

Vad samlar DU på? Lägg gärna upp en bild på din blogg, så jag kan skutta dit för att ta en titt.

6 kommentarer :

Anch0r sa...

Fin grodsamling! :D
Själv är jag också en stor samlare, la in ett inlägg på bloggen jag med om mitt samlande! :)

Hedvig sa...

Kul! Själv har jag samlat på elefanter och servetter! :)

Mimmi sa...

Vilken härlig blogg du har, jag samlar på snapsglas!
Kul att du ville vara med på min utlottning.

LadyNight sa...

Anch0r: Spännande! Ska skutta in till din blogg och ta en titt :)

Hedvig: Elefanter är mysiga! Servettsamleri har jag också sysslat med innan. Har nog fortfarande kvar dem någonstans :)

Mimmi: Tack! Och snapsglas låter kul. Roligt att du ville dela med dig av vad du samlade på :)

Sofia-Sobeide sa...

Jag har också samlat på grodor :). Nu samlar jag inte på nåt längre, förutom garn...Jag har också samlat på servetter men den samlingen har jag gett vidare till min systers dotter.

Pixi sa...

Oh så söta "räliga grodor" som Gösta Ekman sade en gång i en sketch,hehe.Jag försöker inte samla på nåt direkt för känner jag kan gå överstyr så försöker ha balans på det, hehe låter knäppt kanske!! Men på GARN kan jag inte vara lagom, så det samlar jag på och så kort tillbehör.. =)

Skicka en kommentar