Sidor

"Pyssel - för fantasi utan gränser"


Miniatyrer från Orcara

I förra veckan kom ett paket ända från Hong Kong. Veckan innan dess gav jag nämligen efter och köpte lite miniatyrer från ett märke som heter Orcara. Minimat! Eller frukt närmare sagt. En låda med 8 olika set. Jag var egentligen ute efter 3 av dem, så nu funderar jag lite på att lägga upp resten på Smått & Gott. Man kan nämligen även omvandla de här små miniatyrerna till t.ex berlocker eller utsmyckning på ringar. Det är väldigt populärt att använda dem som pysselmaterial och på t.ex Etsy kan man hitta många gulliga ringar och halsband som är gjorda av miniatyrer. De är även i lagom skala till dockor som Barbie och Pullip. Skulle nog passa att ha till tittskåp också. Så det finns många användningsområden.

Alla 8 set:

Söta, eller hur? :)

6 kommentarer :

Ninni sa...

Skorna blev väldigt uppskattade :)

Är de ca 5 mm knapparna? Jag kan nog tänka mig köpa dem. Vad kostar dem?

Pysselmajorna sa...

Så söta!! Förstår att du gillar miniatyrer.
Jag virkar ju det mesta så litet jag kan :)

LadyNight sa...

Ninni: Javisst, det finns 5mm runda knappar, men även större och i andra söta former :) Ta en titt här och se vad som finns:
http://pysselstund-bloggshop.blogspot.com/

Pysselmajorna: Ja, det är alltid kul att trilla in på din blogg se vad du har virkat i miniformat :)

Sara sa...

Jättesöta! Blir väldigt sugen! Tack för tipset om mössan förresten - det ska jag nog följa, för det är ganska avkopplande att virka en tråkig mössa också!

Mystifax sa...

Jag vill också beställa saker från Hong Kong. Attans, nästa gång säg till så får jag vara med och beställa nåt :D

Sara sa...

Oj, de var ju supersöta! :)

Tack för dina fina kommantarer på min blogg, det värmer.

Skicka en kommentar