Sidor

"Pyssel - för fantasi utan gränser"


Mer miniknappar ♥

Mer miniknappar har hittat hem till mig. Kära nån...jag kan inte sluta tydligen. Men kunde inte låta bli att införskaffa dem (Beroende? Neeejdå. Inte alls). Hittade nämligen andra färger och former (och fyllt på med mer blommor i stl 6mm, eftersom de visade sig bli väldigt omtyckta och nästan tog slut). Så nu har jag fyllt på med ännu mer under Miniknappar till salu.

Varför alla dessa miniknappar? Jo, jag tänkte bekanta mig med symaskinen lite mer framöver och vet hur frustrerande det är när inspirationen flödar och så saknas något. Och då finns risken att jag tappar intresset och börjar med något annat istället. Har en låda med ofärdiga amigurumis t.ex, för att inspirationen hoppat över till något annat. Det är roligare att påbörja något nytt, än att slutföra det man håller på med...väldigt opraktiskt om du frågar mig. Har någon en bra lösning på det "problemet", så hojta gärna till. Bara det inte har med självdisciplin att göra ;)

6 kommentarer :

4U2 sa...

Ja, just nu stickar jag 1 sjal men har liksom tappat gnistan just för jag har så mkt färdigt som måste "sys" ihop!

Nettan sa...

Tycker absolut att du ska plocka fram asfaltskritorna om du har såna! Det är sant att det är helt underbart att komma hem till en blommande uppfart med regnbågar och prinsessor på =D

Vilka underbara små miniknappar du har! Jag har en påse, som jag aldrig öppnat. Ibland tittar jag på dem, och tycker de liknar smågodis.

Och sen är det bara så att vissa startar projekt, andra avslutar. Svårt att bli en som gör båda (sagt av en som VET...). Min sommar med föresatsen att bara-göra-klart har tagit hårt ska du veta... efter att jag skrivit mitt inlägg ikväll där jag konstaterade att nu får det vara slut med UFO-färdigställande så startade jag omedelbart ett nytt projekt! Oerhört befriande!!!!! =)

Pysselmajorna sa...

Svar: Jag tog vad jag hade hemma och det var vanlig lackfärg. Sen tog jag servetten och fäste med trälack och jag är väldigt nöjd med resultatet :) Jag brukar ta det som finns tillgängligt :)

Annefia sa...

Hm... Är det nån som planerar att sy en massa dockkläder kanske?

Sofia sa...

Svar: Tack så hemskt mycket! :)

LadyNight sa...

4U2: Känner igen det där, ibland tappar man orken för att det finns för mycket att ta tag i. Och ändå är det ju saker som är meningen ska vara roliga...

Nettan: Jag har hittat mina asfaltskritor, haha! Nu måste det bara sluta regna hela tiden. Och javisst ser det ut som godis, alla små färgglada knappar! Hade de varit ätbara så skulle det nog inte funnits några kvar alls nu :P Sedan kan jag föreställa mig hur befriande det var att få starta något nytt...fast det i sin tur måste ju också bli klart någon gång...det tar aldrig slut! :P

Annefia: Dockkläder? Åh, nej inte alls. Nu vet jag inte vad du pratar om...sy? Jag kan inte sy. Och jag har absolut INTE låtit en symaskin tagit över matbordet. Nej. Absolut inte....vad var det vi pratade om? Regn? Ja, här regnar det hela tiden. Och det har dykt upp en vit liten blomma på min rosenbönväxtsak. EN blomma. Hoppas den inte känner sig för ensam :/

Skicka en kommentar