Sidor

"Pyssel - för fantasi utan gränser"


Rosenbönor #3

Passade på att fota rosenbönorna nu när regnet hade uppehåll idag. De har verkligen vuxit! Och även om det inte syns så mycket, så gömmer sig 3-4 st små vita blommor där någonstans + att det är massa små blomknoppar på G. Bättre sent än aldrig minsann.
Tror inte det hinner bli några bönor dock, eftersom kylan sätter in mer och mer. Början av september närmar sig alltför fort och snart börjar träden brinna i höstens tecken. Det kommer bli lite sorgligt att se min balkongväxt vissna :/

8 kommentarer :

Annefia sa...

Så fina dom ser ut! Men du har nog rätt i att det finns en risk att det inte blir några bönor. Du kom ju i gång lite sent på säsongen i år och det verkar dessutom var ett dåligt bönår i år. Jag har inte alls fått lika stor skörd som jag brukar

Har du kvar bönor att så nästa år?

LadyNight sa...

Annefia: Yes, det finns bönor kvar! Använde bara 7st av dem innan (varav två blev dåliga när de låg i blöt innan plantering och en gick av när den börjat växa). Nästa år blir det ett nytt försök :)

Hedvig sa...

Du får hoppas på en varm september så kanske nån liten böna hinner titta fram! ;)

Annefia sa...

Skönt att du har kvar! (annars hade vi förstås löst det ändå)

Cattis sa...

jag vill börja med att be om ursäkt för att din vinst dröjer... Min hälsa sa nej, förra veckan och i torsdags skickade jag den. MEN, den kom tbx i fredags, jag hade inte skrivit din adress... japp - min hälsa. Jag lägger den på brevlådan i morgon igen, så den kommer snart

Cattis

LadyNight sa...

Hedvig: Jag tvivlar starkt, men ja, hoppas kan man ju alltid :)

Annefia: :)

Cattis: Ingen fara. Hälsan kommer först! Jag vet mycket väl hur den kan ställa till och skapa förvirring både i det ena och andra. Ta det lugnt där borta och stressa inte, vinsten kan vänta. Ta hand om dig nu istället och hoppas du mår bättre snart :)

Sunna sa...

När jag jobbade en tid på ett fritids planterade vi såna, minns att de blev jättefina, bra att du påminde mig, såna ska jag så nästa vår

LadyNight sa...

Sunna: Bra att jag kunde inspirera dig! Själv ska jag också så nya nästa vår och hoppas på att det iaf blir bönor att skörda på mitt andra försök :)

Skicka en kommentar