Sidor

"Pyssel - för fantasi utan gränser"


NailArt - Mimmis rosett?

Temat på LeLack's NailArt Sunday är denna gången "Disney" och det går ju inte att motstå! Har mest snokat omkring innan och tittat på alla deltagares fina nailarts, utan att medverka. Men idag tänker jag äntligen vara med! Lite sådär i sista stund som vanligt. Min tanke var Mimmi Piggs öron och rosett, men det blev lite sisådär. Överlacket ville absolut dra med den röda färgen så det "blödde" där nageln skulle vara nude. Och då tappade jag engagemanget lite...skyller helt och hållet på det röda lacket. Wet 'n' Wild flaskan har legat bortglömd i en gammal sminkväska i evigheter (där resten av mina gamla glömda lack hållit hus). Fick "ärva" lacket från moderskapet för flera år sedan, men aldrig använt det då röda naglar inte riktigt är my cup of tea. Men nu så fick den komma fram ändå, för det fanns ingen annan klarröd. Formulan är tunn (men täckande), rinnig och totalvägrar att torka ordentligt. Så...ja. Ingen hit precis. Men tanken var kul och jag skulle definitivt kunna tänka mig att ge mig på just den här idén igen. Fast med en annan röd -.- 

Nagellack: Depend Nr 129 (skir och lätt skimrande "nudefärg")
Wet 'n' Wild (okänd röd)
China Glaze Liquid Leather (70576)
China Glaze Snow (80411)
Lager:1 + 1 + 1 +  prickar
Hjälpmedel: Dotting Tools/Prickverktyg
(+China Glaze Strong Adhesion Base Coat 70262 och China Glaze Fast Forward Top Coat 80328)
inomhus med blixt 


9 kommentarer :

Lela sa...

Kul att du vill vara med, alltid spännande med nya bekantskaper:) En fin manikyr har du fått till också.

Annefia sa...

Nej men åh så kul och läckert!!! Så synd att det röda kladdat!

Lisen Elisabeth sa...

Så snyggt! Man ser tydligt varifrån inspirationen kommer från också : )

Älvorna och Alvernas Land sa...

Åhhhhh så vackert! Så duktig du är :-D

Ann-Sofie/Colour it sa...

Men guuud sååå vackert och sött. Väldigt fint gjort. :-)

Sussie sa...

Vilka fina naglar detta var! Jättesöt manikyr och verkligen bra tolkning av Mimmis öron och rosett!

LadyNight sa...

Lela:
Ja, jag har smugit omkring tillräckligt länge nu så det var dags att ge mig till känna minsann. Och tack! :)


Annefia:
Du kan tänka dig vad sur jag blev på det röda! Mest för att jag nu faktiskt känner behov av ett rött lack. Det trodde jag INTE skulle hända. Och det finns ju så många. Vill ju bara ha ett! Hur hittar man det bästa? >.<


Lisen Elisabeth:
Tack! Och vad kul att man ser vad det ska föreställa. Sånt är ju alltid positivt :)


Älvorna och Alvernas Land:
Tack så mycket! :D


Ann-Sofie/Colour it:
Weiii, tack! Vad kul att du tycker det :)


Sussie:
Tack! Vad roligt att det fortfarande uppfattas som fint trots att det röda lacket kladdade till det hela.

Louise (NailedIt) sa...

Riktigt snyggt! :)

LadyNight sa...

Louise (NailedIt):
Tack :)

Skicka en kommentar