Sidor

"Pyssel - för fantasi utan gränser"


Fransk manikyr

Mitt första försök. Har fått det intrycket att de flesta verkar tycka att vanlig fransk manikyr är tråkigt, men jag tyckte riktigt bra om det. Kändes enkelt, rent och elegant. Perfekt för dagar då ögonen behöver vila lite. Dock saknade jag ett bra lack att ha som underlag, så jag körde bara med baslack, vita tippar och överlack.

Nagellack: China Glaze
Färg på tippar: Snow (80411)
Lager: 2
Hjälpmedel: Tip Guides
(+China Glaze Strong Adhesion Base Coat 70262 och China Glaze Fast Forward Top Coat 80328)
inomhus med blixt 


Tip Guides tejpen var verkligen hjälpsam och användbar, men det dumma var att om man tryckte fast dem för hårt mot nageln så tog de med sig baslacket under när man drog bort dem. Vilket var lite jobbigt, då raka rena linjer nästan kräver att tejpremsan ska sitta tätt mot nageln. Kanske funkar bättre när man har ett färglack under? Någon som har ett tips på ett bra och skirt lack? Kan China Glaze Innocence passa tro?

5 kommentarer :

My Nail Polish Online sa...

En fin fransk manikyr är alltid snyggt! Din blev väldigt vacker :)

Lisen Elisabeth sa...

Fransk manikyr är verkligen supertjusigt!

Annefia sa...

Det är väldigt fräscht och prydligt med en klassisk french men du känner mig, jag skulle inte kunna hålla mig från att peta dit nått bling eller nån liiten färgklick i alla fall. Inte för att det behövs utan för att jag är som jag är. LOL

Förrestyen har du fått ett award av mig.

Sussie sa...

Åh, du har fått till manikyren jättebra, ser riktigt salongsprydligt ut :) Jag tycker nästan att franska maikyrer blir bäst utan något hudfärgat baslack, såvida man inte har riktigt missfärgade naglar så tycker jag att det ser mest naturligt och snyggt med bara genomskinligt baslack, så detta blev jättebra!

LadyNight sa...

My Nail Polish Online:
Tack så mycket! :)


Lisen Elisabeth:
Visst är det? Tycker att naglar kan vara väldigt fina helt på egen hand utan färger och den franska manikyren förstärker liksom den "naturliga looken" :)


Annefia:
Gillar prydlighet, men ofta så blir det kaosblandad prydlighet utan att jag kan hjälpa det. Så denna gången hade jag tur LOL. Dras nog lite åt båda hållen, beroende på humöret. Och lite i hemlighet (och till min egna förvåning!) så var jag också sugen på att sätta dit lite bling. Har små transparenta strasstenar som skulle vara perfekt. Nästa gång!

Åh, en award! Vad skojsigt : )


Sussie:
Tack, vad kul att du tycker det :D Borde nog hitta ett annat underlack istället, så jag kan fortsätta använda Tip Guides tejpen. För du har ju rätt i att det inte egentligen finns så stort behov av ett nudelack om man inte har störande missfärgningar på naglarna :)

Skicka en kommentar