Sidor

"Pyssel - för fantasi utan gränser"


NailArt - "Oljeutsläpp och snöbollar"

Bahamian Escape fick komma fram igen. Trevlig blå färg som täcker bra. Och jag är rejält svag för prickar, så det kommer nog fortsätta på det spåret en hel del misstänker jag. Glömde tyvärr fota det samma dag som det hamnade på naglarna, så det har hunnit bli lite skavt och trist. Men det sitter fortfarande på, så jag hojtar till och är med på NailArt Sunday hos LeLack igen. Temat är valfritt den här gången, vilket är väldigt passande...orkar inte lacka nytt idag och dessutom har en nagel gått av på högra handen så jag var tvungen att fila ner den jättekort -.-

Nagellack: Depend Nr 129 (skir och lätt skimrande "nudefärg")
China Glaze Bahamian Escape (80675)
China Glaze Liquid Leather (70576)
China Glaze Snow (80411)
Lager:1 + 1 + 2 +  prickar
Hjälpmedel: Dotting Tools/Prickverktyg
(+China Glaze Strong Adhesion Base Coat 70262 och China Glaze Fast Forward Top Coat 80328)
Bild 1,3,5 och 6: inomhus med blixt 
Bild 2 och 4: utomhus utan blixt

Sedan kommer vi till det där kluriga med titlar till blogginlägg, speciellt när det gäller nagellack. Jättesvårt! Kan inte termerna på alla olika manikyrer (kan närapå ingenting faktiskt, novis som jag är) och vill ogärna skriva ut lackens namn...kan ju bli en evighetslång titel som ingen orkar läsa liksom. Som den här gången, är det en funky french som jag slängt ihop eller vad kallas det när bara halva nageln är målad och resten är nude? Eller ska man bara hitta på diverse roliga namn kanske? Som t.ex "Snowflakes in dark water" eller "Oljeutsläpp och snöbollar"?

*Bloggtitel nu ändrad! Tack för att ni "röstade" ^.^

8 kommentarer :

Lela sa...

Mycket tjusigt och originell design.

Ann-Sofie/Colour it sa...

Sååå snyggt, stilrent och vackert!

LadyNight sa...

Lela:
Vad kul att du tyckte att det var originellt :)


Ann-Sofie/Colour it:
Tack! Trivdes ganska bra med det, så det blir nog inte sista gången den här varianten får hamna på naglarna :)

Annefia sa...

Åh vad läckert!!! Och jo, det är en funky french, allt med annan färg på tipparna (oavsett om du har färg på resten avnaglarna eller inte) räknar i alla fall jag till funky french (dvs det är en udda variant av den klassiska frenchen) När det gäller termer och sånt kan jag rekommendera Cactus: http://www.cactusnailpolish.com/p/allt-du-behover-veta-om-nagellack.html och Norway Nails: http://www.norwaynails.com/pages/nail-abc

Camilla sa...

"Oljeutlsäpp och snöbollar" röstar jag för! :-D

Jättesnyggt!

Sussie sa...

Wow, detta var väldigt snyggt, det såg såg välgjort och stiligt ut. Ja, det där med rubriker är ju et gissel... men "Oljeutsläpp och snöbollar" röstar jag också för :)

Älvorna och Alvernas Land sa...

Åhhhh så grymt snyggt!

LadyNight sa...

Annefia:
Tack och tack igen (!) för både länkar och att du klargjorde Funky French för mig. Hittade massor av intressant info att läsa :D


Camilla:
Då kör jag på det xD
Och tack!


Sussie:
Välgjort och stiligt? Oj, tack! Tyckte det kändes lite slarvigt, men får nog lägga bort självkritiken en stund nu när jag fått så fina och snälla kommentarer :)


Älvorna och Alvernas Land:
Tack så mycket! Kul att du tyckte det :)

Skicka en kommentar