Sidor

"Pyssel - för fantasi utan gränser"


Kubiss Shade No. 55

Fick det här nagellacket av moderskapet för några år(?) sedan och har faktiskt aldrig testat det, hade rent av glömt bort att jag hade det. Varför kan man undra, jag som är så galen i blått? Jo, det är glansigt. Och om det är något jag egentligen brukar hålla mig borta ifrån så är det glitter, glam och allt som skimrar. Men så dök nagellacket plötsligt upp hos Annefia med bloggen Fialand där hon hade målat lite extra "snöglitter" på topparna, vilket jag tyckte var riktigt snyggt. Kolla in. Och sedan så gick jag omkring i ett par dagar med känslan av att jag kände igen nagellacket och vips så fann jag det i en liten påse där jag förvarat nagellack som inte var av intresse men ändå hamnat i min ägo. Sedan dess har den stått på mitt skrivbord för att nu skulle jag banne mig ge det en chans! Och i Fredags så fyllde moderskapet år, så då blev det äntligen ett tillfälle då jag kunde passa på att matcha en mörkblå klänning med mörkblåa skimrande naglar. Det funkade riktigt bra, men det kliade i mig att göra Nail Art av det hela. Så nu sitter jag här med rhinestones (strass) och lite annat smått för att dekorera. Blir det bra så dyker det upp här i bloggen senare i veckan.

 Nagellack: KUBISS Nail Polish 
Färg: No.55
Lager: 4
(+ Depend Protective Base Coat Nr 079 och Quick & Shine Top Coat Nr 080)
med blixt 


3 kommentarer :

Annefia sa...

Muahahaha!!! Ehh... Jag menar.. vad kul att jag lyckats inspirera dig! Det ÄR verkligen en snygg färg och lacket ser ännu snyggare ut på dina naglar. Jag håller med om att det är ett lack som inspirera till nailart. Själv gillar jag ju, blankt, glittrigt och lite "over the top" i alla fall/ i synnerhet när det gäller nagellack och tycker krämlack är rätt tråkigt, men alltså inte ens JAG har strass att klistra på naglarna. LOL (inte än i alla fall). Nu blir jag nyfiken på vad du har mer i den där påsen.

Nettan sa...

Väldigt snygg färg det där, jag gillar skimret! Och vad snygga naglar du har.... *sa hon lite avundsjukt och sneglade på sina egna...* :D

Jag och Konstnären brukar kika in hos både dig och Annefia och beundra naglarna. Hon är helt med på ert spår och hyllan med små färgglada flaskor börjar bli full.

Ha det riktigt gott!

LadyNight sa...

Annefia:
Du sitter säkert där borta med en voodoodocka och får dina läsare att följa din minsta vink. Att jag inte tänkt på det innan...så måste det ju vara!

Inget strass? Nämen. Det måste vi ju göra någonting åt...


Nettan:
Eftersom mina naglar verkligen varit hemska en gång i tiden, så tror jag faktiskt att alla kan få fina naglar. Det beror bara på hur mycket energi och omvårdnad man är beredd på att lägga ner. Som fd nagelbitare har jag nog blivit närmast besatt av mina naglar. Och det var INNAN jag började leka med nagellack, så nu kommer det nog bli ännu värre :P

Minns fortfarande nyckelpigorna som din lilla konstnär målade på dina(?) naglar och har sparat den bilden i min mapp med nagellacksinspiration :)

Skicka en kommentar