Sidor

"Pyssel - för fantasi utan gränser"


Bloody Nails

Lagom till All Hallows' Eve (Halloween) så förvandlades mina naglar till bloddrypande ting: 

  Nagellack: Depend
Färger: Nr 031, 019, 039
(+ Protective Base Coat Nr 079 och Quick & Shine Top Coat Nr 080)


Blev inte riktigt nöjd, så det fick bara sitta kvar ett par timmar. Men det var kul att testa idén. Ska försöka hitta en smalare pensel för att kunna göra mindre detaljer; den tillhörande penseln är lite klumpig att arbeta med och tandpetare är inte att rekommendera.Vet att jag har nageltejp någonstans också, får se om jag lyckas hitta det i röran med lådor. Har redan ett par idéer som ligger och gror.

Har även märkt att det krävs minst 2st lager av Depend, oftast 3st (4st med den vita) för att få ett jämnt och täckande resultat.Väldigt tidskrävande med tanke på att det ska torka mellan varje lager, men så håller det bättre och flagar inte lika lätt än när man bara målar en gång. Så det beror väl på vad man prioriterar, personligen så kör jag på ekonomin och målar gärna ett extra lager för hållbarhetens skull. Det finns viktigare saker att lägga slantarna på...som t.ex garn ^.^

3 kommentarer :

Pysselmajorna sa...

Vilka coola naglar du har gjort. Ville bara meddela dig att du har vunnit min tävling, Grattis. Så om du kan maila din adress till mig så kommer paketen på posten :)
Pysselmajorna@gmail.com

Lisen Elisabeth sa...

Så tufft!
Håller med om depends vita.. blir galen på det! haha
kram

LadyNight sa...

Pysselmajorna:
Weiiii, vad kul. Jag mailar på stört! :D


Lisen Elisabeth:
Ja, galen är rätta ordet. Jag körde ett lager per dag med det vita och det kändes ju nästan som om hela veckan hade gått när man var klar :P

Skicka en kommentar