Sidor

"Pyssel - för fantasi utan gränser"


Silviakaka och Stormtrooper

Skam den som ger sig. Trotsade mitt klaustrofobiska kök än en gång. Beväpnad med mer strösocker i skafferiet så kunde jag äntligen ge mig på att göra en Silviakaka. Och jag säger då det; TUR att det skulle på glasyr och kokos, för det var ingen rolig syn innan. Speciellt eftersom själva kakan fastnade lite i botten av formen och liksom fick "fläckiga" ljusa partier. Men slutresultatet både såg bra ut och smakade mums. Det lär definitivt inte bli den sista Siliviakakan som blir bakad här...trots det minimala köket.
Receptet finns HÄR.

Och inte nog med det...igår när jag var i Knalleland så åkte en buss förbi och vad såg jag ståendes i bussen? En STORMTROOPER i full mundering! Blev helt eld och lågor och försökte få moderskapet att titta åt rätt håll, men det hela visade sig ganska så meningslöst för hon hade inte den rimligaste aning om vad en Stormtrooper är för något. Hur kan man inte veta sånt? Och ingen kamera hade jag med mig heller, så det finns inga bilder att bjuda på (attans, hur lång tid ska det ta att spara ihop till den nya kameran egentligen?).

Nåja. Tydligen så patrullerar denna ensamma Stormtroopern för välgörenhet. Låter inte det hur fint som helst? :) Googlade lite nyss och fann att BT har skrivit några rader om fenomenet.

7 kommentarer :

SUADDA sa...

Låter och ser MUMS ut med silviakaka! Haha, den där stormtrooper hade jag verkligen velat se! Vilken syn! =D

moderskapet sa...

Mmmmm, den var verkligen livsfarligt goood ...

Poff sa...

Kakor... en av de saker som får livet värt att levas :)

LadyNight sa...

Suadda: Ja, det var verkligen en syn! En ytterst rolig sådan :)

Moderskapet: Bra! För det lär inte vara sista gången jag tvingar på dig en kakbit.

Poff: Håller fullständigt med :)

E.Winberg sa...

Visst är den kakan så god! Sen går det så snabbt att göra den och alla älskar den! Kan tipsa om att det är gott att skiva lite jordgubbar på den eller blanda i lite vanilj eller hackade hasselnötter.

Tack för länkarna, är till stor hjälp! Och visst är det något alldeles speciellt med pennor, jag är som tokig i pennor :D

LadyNight sa...

Emilie Winberg: Urgod! Hackade hasselnötter lät VÄLDIGT intressant. Kanske mandel också funkar? :)

Och pennor, ja. Man kan nog aldrig få för många :P

Sofia-Sobeide sa...

Oj salviakaka låter mycket gott! Borde nog provbakas :)

Skicka en kommentar