Sidor

"Pyssel - för fantasi utan gränser"


Rosenbönor

Jag fick rosenbönor på posten för ett litet tag sedan, av snälla och trevliga Annefia.
5 stycken av dem fick ligga i blöt några dagar och sedan planterades de i en alltför liten kruka. Eftersom det nästan bara har varit regn, kallt och mulet ända sedan de hamnade i krukan så verkar de ta extra tid på sig. Men vuxit har de ändå. Man märker skillnad efter varje dygn! Nu gäller det bara att solen hittar till Regnstaden, så rosenbönorna kan bo ute på balkongen på heltid. Just nu har mitt matbord delad vårdnad...
Hade balkongen varit större så hade jag fyllt den med mängder av grönt (gärna ätbart), men tills dess så är rosenbönorna mitt första balkong-växt-test. Någonstans måste man ju börja, eller hur? Och tills vidare så kan man ju alltid drömma och skutta in till Annefia's blogg Fialand, för att ta en titt på hennes underbara gröna balkong.

3 kommentarer :

Annefia sa...

Så fina dom ser ut! Mina var tröga i starten med så det är ingen fara. Du kan gott och väl låta dom stå ute dygnet runt även om det är regnigt, risken för nattfrost borde ju vara över och regnet gör dom ingen skada.

Och tack för berömmet!

SUADDA sa...

Tack snälla du, men vädret bådar inte gott här heller. Just nu VÄLDIGT gråmulet och regnigt! =(

"Rosenbönor"! Vilket vackert namn! Ser fina ut. Hoppas du får en god skörda! :) Bönor är gott!

KRAM!

LadyNight sa...

Annefia: Vad bra, då slipper jag oroa mig. Haha, man känner sig lite mammig minsann. Vill ju gärna att de överlever ett tag till :)

Suadda: Trist! Här är det nästan en tradition med regn och dåligt väder på midsommar :/

Ja, visst låter det fint? Och de ska tydligen få blommor också. Ser fram emot att se om det blir några bönor :)

Skicka en kommentar