Sidor

"Pyssel - för fantasi utan gränser"


Inspirationstips #2



För ett litet tag sedan så fann jag en bra video med 29 tips på hur man behåller sin kreativitet. Har återvänt till den ett par gånger och tänkte att jag minsann borde dela med mig, ifall någon har missat den. Kaffedrickandet (tips 8) är verkligen inget för mig. Men 5, 14, 25 och 29 bör jag verkligen ta åt mig... Vad tycker ni? Hittar ni något som ni redan gör och som fungerar? Eller som kanske låter som en bra idé att testa på? Berätta gärna, jag är nyfiken!

7 kommentarer :

Nettan sa...

Det var en jätte bra video! Massa bra tips... den borde man titta på lite då och då för att få en liten puff =)

Själv brukar jag hamna i nåt slags trans-tillstånd när jag t ex borstar tänderna, precis ska somna eller damsuger. Då kommer idéerna!

Emma sa...

Smarta idéer på videon! Jag måste försöka bli lite mer pysslig:D

Lisen Elisabeth sa...

Så himla bra, mycket man får tänka på. Tror att jag snor den!

LadyNight sa...

Nettan: Brukar också få massa idéer precis när jag ska somna. Man borde lära sig att ha block och penna precis vid sängen, för oftast har allt försvunnit när man vaknar :P

Emma: Visst var det? Och jag tror säkert att du får mer pysseltid och energi när lillan har blivit lite äldre. Då kan ni pyssla tillsammans, tänk vad kul!

Lisen: Bra! Sno på du. Jag har ju i min tur snott den från någon annan...så ja, hihi. Tjuvar är vi allihopa? :P

Yarn-Madness sa...

Riktigt bra video! :) Många bra saker att ta till sig där, och flera saker som jag redan gör - ha med sig skrivbok, till exempel. :)

Stickboken i förra inlägget har jag också - jag norpade den i min garnaffär som bonus för mycket garninköp ;)

Lisen Elisabeth sa...

Jag tror inte jag sagt det, men tack för din kommentar för ett tag sedan. Försökt skriva något vettigt men det blir inget bra.. Så tack för att du skrev till mig din kommentar betydde mycket.

Hedvig sa...

Ha ha, det sista tipset var ju klockrent för oss stickerskor/virkerskor: finish something! Ehrm... jag tittar på UFO-högen och tar åt mig...

Skicka en kommentar