Sidor

"Pyssel - för fantasi utan gränser"


11 Frågor

Blev nyligen utmanad att delta i en frågestafett av Annefia med bloggen Fialand. Så här kommer mina svar:

1. Är du morgon eller kvällsmänniska?
Definitivt kvällsmänniska. Eller rätta sagt; nattvarelse.

2. Vad ville du bli "när du blev stor"?
Vadå, jag är väl inte stor än? (Designer, konstnär, författare)

3. Blev du det?
Mja, mjä, nej? Inte professionellt iaf. (Inte än!)

4. Var vill du helst bo, på landet, i småstad eller i storstad?
I skogen, bland tomtar och troll. Utan en enda granne i synhåll.

5. Om du befriat en ande ur en flaska och fick tre önskningar, vad skulle du önska då?
Större lägenhet (eller ett hus i skogen!). Vad de två andra önskningarna är behåller jag för mig själv, men de kommer definitivt före lägenheten iaf.

6. Vad är meningen med livet?
Vänner, leenden, en ständig kamp mot en förbättrad värld? Att lära sig ödmjukhet och att visa respekt och hänsyn gentemot sin omgivning (även om det kan vara så att de inte förtjänar det ibland). Att hitta en trygghet i sig själv, som man sedan förhoppningsvis kan dela med sig av.

7. Dricker du alkohol? Varför/varför inte?
Det sker ganska sällan. Födelsedagar, jul, nyår, midsommar, påskafton och andra högtider. Vin som en extra krydda till maten kan vara gott, men då föredrar jag vitt vin som har lägre alkoholhalt och det får gärna gå åt det söta fruktiga hållet. Men som oftast håller jag mig borta från alkohol.

8. Tror du på reinkarnation?
JA. Faktiskt. Energier dör inte, de bara omvandlas. Moder Jord är ett enda stort kretslopp, och jag vill tro att det är både på det fysiska och det andliga planet.

9. När skaffade du din första dator?
Skaffade på egen hand? Åh. Hm. 5½ år sedan. Innan dess hade jag en klump som mina föräldrar köpte när jag gick i mellanstadiet pga att skolan krävde inlämningar som var skrivna i Word (vilka dumheter! Och jag som hade tydlig handstil och allt).

10. Vad tittar du helst på TV?
Har inte TV-sändning hemma. Ganska skönt. Ingen reklam. Och mer tid åt annat...som att titta på TV-serier i datorn istället. Höhö. Nä, men får jag tillgång till TV så blir det gärna någon bra film/tv-serie/Anime/Animal planet/Discovery channel.

11. Samlar du på någonting?
OM! Miniatyrer, grodfigurer, garn, Ball Jointed Dolls, böcker, film, vintageklänningar, vykort, gasmasker, pendlar mm. Halvsamlar även på My Little Ponies...i smyg. Har även 7st kameror nu när jag tänker efter, så logiskt sett borde väl det också räknas som ett samlande? Ett omedvetet sådant. Finns lite mer om mitt samlande HÄR.
Meddelandetext
Alright, jag i min tur utmanar:
Nettan, Pysselmajorna, Cecilia, Emma, Suadda, Lubbsen, Lisen, Fiff, Fru Bäver, Madeleine, Sunna.

Mina frågor:
1. Vad är ditt favoritpyssel?
2. Har du några fobier? Om så, vilka?
3. En varm sommardag, vilket är bäst: Sjö eller hav?
4. Tejp eller klister?
5. Vilken var den senaste boken du läste?
6. Köttätare eller vegetarian?
7. Om du bara fick klä dig i en enda färg livet ut, vilken skulle det vara?
8. Parkbänk eller gräsmatta?
9. Har du någon dålig egenskap som du skulle vilja bli av med?
10. Nämn en av dina bra egenskaper som du värdesätter?
11. Om du skulle stranda på en öde ö, vilka tre ting skulle du vilja ha med dig?


5 kommentarer :

Fru Bävers virkvrå sa...

Vilka roliga frågor!! Jag ska klura lite och sen ska jag svara :)

Nettan sa...

Hej! Vad roligt att få lära känna dig ännu bättre =) Och nu har jag svarat på dina frågor hos mig, fick tänka till där några gånger innan jag svarade =D
Må gott ♥

Annefia sa...

Så kul att läsa dina svar! En hel del jag känner igen mig i dessutom.

Lisen Elisabeth sa...

Ojdå, nu måste jag klura lite! men vad kul! :)

Reiko sa...

Tack för du är med och tävlar i min bloggtävling om ett pysselkitt :D
Såg att du hade lagt upp bilden här på din superfina blogg :D som själv är precis i min smak med ditt innehåll ^_^ yay~! Pyssla for live <3

Du har iaf två lotter i tävlingen om pysselkittet :3 Håll tummarna~!

Skicka en kommentar