Sidor

"Pyssel - för fantasi utan gränser"


Väggdrömmar och Purrpurrgrisen

Jag har fått tillökning till min kommande inspirationsvägg! "Purrpurrgrisen" dök äntligen upp i brevlådan förra veckan, inramad och färdig. Plus en liten lapp med några rader och en liten gullig teckning på baksidan som också ska ramas in minsann (ja, jag är väldigt svag för klotter).


Purrpurrgrisens "pappa" är Pär Boström, en sagofarbror från norr. Tror definitivt inte att det är sista gången jag köper något av hans verk; är sedan tidigare ägare till två vykort som han illustrerat och även de ska ramas in för att sedan komma upp på den där väggen.


Pär är tyvärr dålig mindre flitig på att uppdatera sin blogg regelbundet, men vill man se mer av hans charmiga farbröder med fantastiska huvuddjur och andra fantasidjur som hör till en värld bortom våran, så är det Dayviews (bilddagboken) som gäller. Men Pär är inte bara sagodjurskonstnär, utan även en väldigt fängslande musiker/kompositörmagiker. Människan tycks ha skapandets förmåga ända ut i fingertopparna och nyckeln till andra världar hängande runt halsen.

2 kommentarer :

Nettan sa...

Purrpurrgrisen.... Vilket fantastiskt roligt namn :)
Visst är det underbart med dessa fantastiska människor o inspirationen de sprider!

LadyNight sa...

Nettan: Egentligen är det inte ett officiellt namn på tavlan, men jag tror vi fann det enklare att ge den ett smeknamn istället för att skriva tavlan, tavlan och tavlan hit och dit ^^

Och ja det är det verkligen! Vad vore vi utan dem? :)

Skicka en kommentar