Sidor

"Pyssel - för fantasi utan gränser"


Nytt på bokfronten!

Pysselböcker! ♥ 400 knitting stitches av Potter Craft fick jag i julklapp av min faster, Stora boken om Virkning av Margaret Hubert köpte jag förra månaden och Bonniers stora bok om Stickning kom hem till mig i förrgår.


Sistnämnda är i sannerligen en Stickbibel! Otroligt genomgående och innehåller bl.a stickningens historia, info om garn och redskap, uppläggning, grundläggande stickteknik, hur man rättar till fel, formgivning, broderier mm. Den har fina tydliga bilder, samt stor och tung också, precis som det bör vara :)

6 kommentarer :

Annefia sa...

Åh så mycket spännande böcker! :o)

Hoffmans Design sa...

Virk boken är underbar har den själv.Kram Hoffmansdesing

LadyNight sa...

Annefia: Väldigt spännande! Kan knappt lägga ifrån mig virkboken :P


Hoffmans Design: Ja, visst är den! Den blev snabbt en favorit. Kul att du hittade hit :)

Nettan sa...

Härligt med fina, tjocka böcker! Det var länge sen jag skaffade mig en ny, kanske ska kika om det dyker upp någon på bokrean nästan vecka?!

LadyNight sa...

Nettan: Oh, bokrean! Den hade jag inte koll på, bra att du påminde mig. Hoppas du hittar något spännande! :D

Linda S sa...

den där virkboken skulle jag gärna läsa... passar också på att tipsa om en liten utlottning i min blogg

Skicka en kommentar