Sidor

"Pyssel - för fantasi utan gränser"


NailArt - Prickiga Naglar

Det blev inga rhinestones (eller strasstenar, beroende på vad man vill kalla dem). Satt där med allt framför mig och de hittills oanvända prickverktygen (dottingtools) drog min uppmärksamhet till sig mer än vad de små strasstenarna gjorde, så det blev prickiga naglar istället. Däremot blev jag lite missnöjd över Depend, då några av prickarna blev lite utsmetade när jag målade överlack på det. Och ändå har färgen fått torka nästan ett helt dygn! Frågan är nu, är det överlackets fel (Depend Quick & Shine Top Coat) eller beter sig alla Depends färglack på det viset ELLER är det just det vita lacket som är lättupplösligt? Någon som vet? :/

Nagellack: KUBISS Nail Polish 
Färg: No.55
Lager: 4
Vita prickar: Depend Nr 031
Hjälpmedel: Dotting Tools/Prickverktyg
(+ Depend Protective Base Coat Nr 079 och Quick & Shine Top Coat Nr 080)
med blixt


13 kommentarer :

Annefia sa...

Ooooh! Tjusigt!!!

Jag vet att snabbtorkande överlack som Seche Vite liksom löser upp det undre lagret en del när man målar på det (fast det gör man ju omedelbart efter man lackat färdigt)men jag har aldrig sett det kladda ut nailart jag målat utan det har snarare jämnat till den på nått sätt så det blivit bättre. Jag har dock aldrig testat nått vanligt vitt lack från Depend utan bara deras vita nail liner. Dock brukar Seche Vite kladda till mina magnetlack från IsaDora så då måste jag försöka klara mig utan SV (svårt när man vant sig LOL)

Du kan läsa mer om hur SV funkar hos Cactus. http://www.cactusnailpolish.com/2012/11/hur-seche-vite-funkar.html och om hennes test mellan SV och Poshé. http://www.cactusnailpolish.com/2013/01/seche-vite-vs-poshe.html Hur ditt överlack funkar har jag dock ingen aning om för det har jag aldrig testat.

Hedvig sa...

Jättefina! Som små konstverk! :)

Nettan sa...

Oh så fina! Vill ha vill ha... måste visa dottern, har jag tur blir hon inspirerad o vill göra (på mig) :)

LadyNight sa...

Annefia:
Tack för länkarna! Har försökt läsa på en del om överlack och Seche Vite + Poshè verkar vara de populäraste. Men så är ju det där med krympningen (SV) och det låter ju mindre kul samt att jag gärna vill kunna lacka överlack fast mitt underlack har torkat ordentligt. Poshè är jag sugen på att testa, men det verkar också kunna lösa upp nagellacket under. Då ligger mina prickar illa ute. Har faktiskt beställt China Glaze Fast Forward Top Coat, får se hur den klarar det hela. Håll tummarna?

Hedvig:
Tack! Ja, naglarna kan ju användas som små miniatyr tavlor om man vill. Fantasin sätter gränserna ^^

Nettan:
Håller tummarna att hon blir inspirerad :) Och blir hon det, så måste du visa hur det blev sedan!

Annefia sa...

Jag är också nyfiken på att testa Poshé nån gång. Man kan dock lacka SV även efter överlacket torkat. Det gör man ju om man målar nailart och många fyller på med mera SV varje dag om dom bär glitterlack. Att låta lacket torka en del först kan också hjälpa mot shrinkage (plus att hålla sitt SV tunt med hjälp av Seche Restore)

Jag håller tummarna för att CG Fast Forward ska passa dig och vill gärna veta hur det går.

Förresten, min mamma var väldigt imponerad av dina prickar.

NailShop sa...

Fina naglar!

Malin på pastill.nu sa...

shit vilket jobb, vad fint!!

daPerley sa...

Oh, lyckas aldrig med prickar som jag vill, super fint :) Angående upplösandet så är det förmodligen topcoatet, depend top coat har en tendens att "dra med" lacket under när man har gjort nail art :/

LadyNight sa...

NailShop:
Tack!


Fröken Pyssel:
Ja, lite pilligt var det minsann. Kul att du tyckte det var fint :)


daPerley:
Det var definitivt lite krångligt och mina prickar blev inte heller exakt som jag ville. Men övning ger färdighet sägs det, så det är väl bara att pricka på :) Har köpt China Glaze Fast Forward Top Coat nu, så hoppas att den funkar bättre. Håll tummarna?

Sofie - Drops of color sa...

Vilken söt manikyr! Jag älskar prickar. Mitt tips för att inte få utsmetat nailarten är att ha flödigt med överlack på penseln. Så att bara överlacket men inte själva penselns strån nuddar det underliggande. Hoppas du förstår min luddiga beskrivning. :)

LadyNight sa...

Sofie - Drops of color:
Tack! Och ja, prickar är hur kul som helst. Ångrar inte mitt köp av dottingtools en enda sekund! Och tack för tipset, ska tänka på det nästa gång jag lackar med överlack på nailart :)

Yarn-Madness sa...

Läckert! Jag älskar prickar! ^.^
Köpte precis 3 nya nagellack igår, ser fram emot att börja leka. Jag har slutat köpa Depend, eftersom de enligt min erfarenhet antingen aldrig torkar ordentligt, eller löser upp sig när de kommer i kontakt med andra lack. Tråkigt!

LadyNight sa...

Madeleine:
Prickar rockar rent ut sagt :P
Vad spännande :) Och ja, Depend är då verkligen inget favoritlack. Däremot kan man ju skaffa ett snabbtorkande överlack som hjälper till att torka Dependlacket under och det går ju även att använda överlacket INNAN man använder ett annat färglack över. Men det blir ju ganska många lager fram och tillbaka, så det beror ju på hur mycket tid och energi man vill lägga ner.

Skicka en kommentar