Sidor

"Pyssel - för fantasi utan gränser"


Htmlbråk och somrig garnvinst

Suttit och bråkat med html-koder fram och tillbaka lite halvhjärtat ett bra tag nu, för jag har inte lyckats hitta någon färdig mall för bloggen som jag tycker om. Den nuvarande valde jag för den prickiga blå bakgrundens skull, men headern är alledes för rörig för min smak. Speciellt eftersom jag så småningom vill fixa dit en egen bild. Och den tomma högersidan, whats up with that? Så. För två dagar sedan så tog jag tag i det lite på allvar. Behålla prickig bakgrund, ta bort resten och ersätta med vita skrivfält (main-wrapper och sidebar-wrapper) för att få till enkelhet och skaffa en tredje kolumn (right sidebar). Det är tanken. Har plockat fram en av bloggers egna grundmallar och pillar för fullt för att få fram resultatet jag vill ha. Håll tummarna för mig? :)

Nog om det. För några dagar sedan fick jag min garnvinst från Virkastickasy och det var väldigt fina nystan, med lite sommarkänsla över sig. Tack så mycket Anna! :)

Ps. Mixtrade ihop en liten signatur att ha i slutet av blogginläggen. Syns den ordentligt, eller är den för ljus?
.

2 kommentarer :

Koneko sa...

programmet artisteer? Väldigt enkelt att göra egna bloggdesigns med det. Tycker signaturen är jättefin!

LadyNight sa...

Pysselkiisen: Tack för tipset, ska kolla upp det :) Och vad bra, jag var lite fundersam över om signaturen var lite otydlig, ser ju så olika ut i olika skärmar.

Skicka en kommentar