Sidor

"Pyssel - för fantasi utan gränser"


Säkerhetsögon/safety eyes

Här i sverige har det alltid varit lite fattigt på utbudet av säkerhetsögon till gosedjur och amigurumi tillverkning. Har man tur så kan man finna svarta och bruna ögon på några få sy&tyg butiker eller på Panduro. Det bäddar inte precis för fantasifulla kreationer, eller hur? Vill man ha mer färger och storlekar att välja bland så har man hittills varit tvungen att nå ut utanför vårt avlånga land. Till Etsy bland annat, där det finns en hel del fint att välja bland. Dock är det många som inte känner sig trygga med att beställa något från utlandet på det viset (och det är inte så konstigt, här på "hemmaplan" så har vi lärt oss att allt ska vara lågmält, tryggt, lagom och inom ramarna. Sverige i ett nötskal, tyvärr). Men nu de senaste månaderna så har några av "våra" pysselmänniskor där ute köpt hem säkerhetsögon (och nosar) och öppnat möjligheten för resten av oss pysselfreaks att få tag på mer färger INOM sverige.

En av dessa som erbjuder säkerhetsögon(och nosar) är Janna och henne kan jag varmt rekommendera. Hon är trevlig och tillmötesgående, vilket gör att det känns tryggt att handla från henne. Jag är alltid lika nöjd :)

Mitt senaste köp:Andra som även erbjuder säkerhetsögon är: Spoonshop, Ilkkadesign(som är på semester för tillfället, tillbaka i april-maj), Amigurumi.se, Loveknitting, Slöjd-Detaljer. Har man tur så kan man även finna lite godbitar på Tradera. Känner du till fler, hojta gärna till!

/LadyNight

2 kommentarer :

Anna sa...

Hej!

Min garntävling drog ut på tiden pga livet utanför bloggen, men nu har jag dragit en vinnare och den vinnaren blev DU!

Så om du mailar din adress till mig på me_anna@spray.se så skickar jag vinsten så snart som möjligt!

Grattis och ha en bra helg!

Hälsningar
Anna

LadyNight sa...

Anna: Oj vad kul! :D Ska maila dig min adress på stört. Weiii.

Skicka en kommentar