Sidor

"Pyssel - för fantasi utan gränser"


Ateljé Margaretha, regnbågsgarn och drömsoffan

Idag upptäckte jag att Ateljé Margaretha mitt i stan hade mer utbud av garner än vad de tidigare haft och eftersom jag inte har besökt en garnaffär på ungefär ett halvår nu (hey, jag borde få en såndär 6-månaders-knapp för avhållsamhet/duktigt uppförande!), så kunde jag inte låta bli att vandra omkring bland garnerna och ibland ta upp ett nystan för att dra in doften av bomull eller någon ullblandning...samtidigt som jag tittade mig omkring för att försäkra att folk inte såg mig och stämplade mig som komplett galen, heh. Fick även med mig ett nystan hem, som jag fortfarande är lite småförälskad i: Marks&Kattens FAME trend. Regnbågsfärgad och helt ljuvlig...vilket är en aning förvånande egentligen då jag som person drar mest åt svart, grått, blått och brunt. Vet inte heller vad nystandet ska bli för något, utan funderar nästan på att bara ha den i en skål...det är nästintill för fint för att användas :P


Trillade också in på Åhlenes där jag hittade Pappersväggar av John Ajvide Lindqvist på bokrean, samt ett par söta servetter med muffins på, som självklart fick följa med till kassan på stört...
.
.


Och slutligen hamnade jag inne på Saga för att köpa biljetter till Melissa Horns spelning i december här i regnstaden. Där fick jag syn på en soffa som jag mer än gärna hade kidnappat hem (synd bara att den inte fick plats i väskan....vilken soffa!). Prrrr.
.

.
./LadyNight

0 kommentarer :

Skicka en kommentar