Sidor

"Pyssel - för fantasi utan gränser"


Long time no see/ En ny vän

Hej igen. Det var ett tag sedan minsann. Tror jag tröttnade en aning på bloggen, dess utseende och det faktum att min inspiration har varit väldigt låg ett tag. Men nu är det väl dags igen. Första nyheten: Jag har blivit med HUND! Min vardag har fått ändra på sig ordentligt och jag mår nog bättre än vad jag gjort på en väldigt lång tid. Tack vare lilla Rambo (kan inte låta bli att le varenda gång, han är allt annat än en Rambo) som flyttade in hos mig den 11:e maj. Det dröjde inte länge innan han snabbt fick smeknamnet Lillräven och det passar så bra, för hans pälsfärg och utseende i vissa vinklar liknar verkligen en liten långhårig räv. Han är en liten blandras, 3 år och så innerligt snäll och mild. Helst av allt vill han ligga i knät och gosa, nästan som en katt. Eftersom det nu finns en liten hund i lägenheten, så har förvaringslådor införskaffats till allt garn och pyssel. Känns väldigt bra att ha mer ordning och reda på alla saker. Vilket också gäller bloggen...så jag håller på att knåpa ihop en ny blogg (andra nyheten), som så småningom ska innehålla både mitt pyssel, mina foton och deras tillhörande texter/alster/poesi. Med andra ord: mina två bloggar ska förhoppningsvis bli en. Om allt går som det ska (vilket innebär bl.a att jag ska krångla och kopiera alla gamla inlägg till den nya). Men tills vidare så gäller fortfarande den här (för er få som hittat hit :P). Och Mellanting.

.

3 kommentarer :

SaraMy sa...

Hej!
Tack för de orden, känns skönt att det inte bara är jag som gör så. Och vilken bra blogg du har, nu kanske jag kan samla inspiration och sätta mig och sticka eller pyssla istället för mastondontprojekt som att ändra om lägenheten för att bli av med ångesten=)

Helga sa...

Så sött. Hoppas allt går bra med nya familjemedlemmen.
Kul att hitta någon som också bloggar om sitt pyssel.

LadyNight sa...

SaraMy: Nej, vi är nog fler än vi anar som möblerar om i våra krypin mitt i natten ^^ Tack! och lycka till med pysslandet :)

Helga: Tack, lilla vovsen och jag trivs jättebra tillsammans. Vad kul att du hittade hit och vilken fin blogg du har, gillar speciellt hundhalsbanden. Jättesöta.

Skicka en kommentar