Sidor

"Pyssel - för fantasi utan gränser"


Det var en gång en dragkedja...

<-----Har haft ett par mormorskängor liggandes i en skolåda ett tag pga att dragkedjan var trasig; för en tid sedan så gick dess "dragare" sönder och ramlade av. Trots att de är något av ett par favoriter, så har jag låtit bli att släpa med dem till skomakaren... kanske mest för att jag bävade inför att hela dragkedjan möjligtvis skulle bli tvungen att bytas ut. Helt onödigt i mina ögon (dragkedjan var helt felfri förövrigt), och dessutom skulle några hundralappar försvinna. IDAG retade det plötsligt gallfeber på mig att kängorna bara låg där och var till absolut ingen nytta alls. Så jag började leta i alla pyssellådor efter en passande dragkedja som jag kunde plocka isär, men till min besvikelse så var alla för små och i fel färg. Då blev det garderobens tur... och javisst fann jag ett par svarta skor som inte användes längre----------------------->
och som var så gott som bortglömda. Jämnförde dragkedjorna och BINGO!, till min glädje såg de exakt lika stora ut.

Sedan var det bara att ta fram tängerna och påbörja ingreppet. Som en kirurg, med skalpellen redo för att föra över ett viktigt organ från ett objekt till ett annat. Och visst blev operationen lyckad! Känner mig nöjd över att trots vi lever i detta slit-och-släng-samhälle, så kan jag ändå ibland hitta småvägar som inte leder dit. Så istället för att köpa nytt hela tiden; använd vad du har hemma och VÅGA testa dig fram. För man vet aldrig vad som ligger och skräpar i skrymslen och vrår. HejochHå.
.
Slutresultatet:
.

2 kommentarer :

SusanLotus sa...

Mormorskängor älskar jag! Dina är jättefina! Ända sedan tonåren bara måste jag ha ett par mormorskängor :)
Kul att du deltar i min utlottning.
Jag ska titta runt lite på din sida. GOTT NYTT ÅR!

LadyNight sa...

Sussie: Ja, mormorskängor är så härliga. Klassiskt eleganta och häftiga på samma gång :)

Skicka en kommentar