Sidor

"Pyssel - för fantasi utan gränser"


Raggsockar till A

Tjolahopp. Nu är raggsockarna klara. Det gick åt nästan två nystan i Järbo Raggi (färg: 1527) och trots att jag repade upp ena sockan två gånger, så gick det ganska snabbt att sticka tack vare tjockleken (till skillnad från Fabel och andra tunna sockgarner som jag använt innan). Så det blir nog inte de sista raggsockarna som stickas hos mig.


Hoppas de kommer att passa nu bara. Får minsann kräva ett bildbevis när de hittat hem till sin nya ägare (hint till A), så jag kan visa upp beviset här sedan och får något mer att blogga om.

5 kommentarer :

Fiff sa...

Nice! Raggsockar rules ;-)

Elin sa...

Jag avundas alltid alla som kan sticka :) Fast jag kanske skulle kunna så vet jag att mitt rekord i sticning ligger typ på 15 cm halsduk ;) Jättefina sockor i alla fall. Ser himla proffsigt ut!

Och tack så mycket för bildtipset!! Jag ska testa det! Det är ju så irriterande när saker inte ser ut som man tänkt.

Pysselmajorna sa...

Vad fina de var.

Fick du mitt mail? Det var lite strul men min mail :(

LadyNight sa...

Fiff: Har aldrig tyckt det innan, men jag har nog börjat ändra på min inställning nu :P

Elin: Det går hur segt som helst i början, så 15cm är helt normalt :P Jag stickade för första gången i syslöjden på högstadiet och det var så TRÅKIGT! Sedan testade jag igen efter 7år och tack vare lite envishet så gick det smidigare den gången. Det är bara att öva, så blir det lättare tillslut :)
Och varsegod, lycka till med dina bilder! De förtjänar att visas upp i bra kvalité minsann.

Pysselmajorna: Tack! Och mailet kom fram utan problem, så jag ska börja testvirka så fort jag hittar passande garn :)

Hedvig sa...

Åh vad fina! :)

Skicka en kommentar