Sidor

"Pyssel - för fantasi utan gränser"


Stickade små babysockar i Fabel

Så, jag har tagit upp min stickning igen. På tiden! Sist var det ett par halvvantar som var på gång, men där mitt i någonstans så tröttnade jag totalt och har nästan bara virkat sedan dess. Dock har jag på den senaste tiden blivit så sugen på att sticka små babysockar (en av mina närmaste vänner är numera mamma och två andra väntar barn) så jag letade upp det HÄR mönstret hos Garnstudio. Stickade klart dem på 2 dagar och det kändes skönt att få sticka något som blev färdigt så fort. En bra start!


Valde den minsta storleken (1-3 månader), men tycker de blev lite för stora ändå. Ska nog ta och sticka ett par till på mitt eget sätt, så de blir som jag vill ha dem. Och sedan två par till. Eller tre. Beroende på hur länge jag tycker det känns trevligt och lättsamt.

Har även skuttat in på Handa i stan och Furulunds Modetyger i knalleland, för att bl.a leta knappar till en blå vintageklänning som ska sys om (ska se om jag hinner fota För- och Efterbild). Hittade lite annat smått och gott också, varav en lååång nål för 13kr. Som hittat. Har haft behov av en ett bra tag :)

10 kommentarer :

Pysselmajorna sa...

Vilka fina sockar och vilket fint garn!! Såg ut som du hade bytt färg en massa gånger, men det hade du inte va?

LadyNight sa...

Pysselmajorna: Det är stickat från samma garnnystan (som syns på bild). DROPS FABEL PRINT är multifärgat garn som liksom gör ränder/fläckar/prickar av sig själv. Man vet aldrig riktigt hur resultatet kommer se ut i förväg, det är ganska så spännande :)

SUADDA sa...

Vilka fina sockor! Vad fint det blev med det "självmönstrande" garnet!

Sara sa...

Söta sockor! Gör nog inget om de är lite stora, de växer så fort de där små liven!

Pysselmajorna sa...

Gud vad roligt garn:) Och jag håller verkligen med dig att det hade varit bra med fler armar och lite mer tis me ibland:)

designofluna sa...

Hej! Jag har beställt lapparna från Premiemax AB på nätet. Jag är mkt nöjd med dem!
Kram Malin

SUADDA sa...

Tack! Kul att du gillade henne =)
Ja, det var mycket pyssel med rumpan också...rev upp och gjorde om ett antal gånger...Den är ändå inte riktigt symetrisk i formen, men det fick duga ;)
Men hur går det med din knä-rump-gubbe då? Blir så nyfiken!
Du visar väl när den är klar?
Må väl!

skapa och inreda sa...

Nej men sååå söta :)
Kramiz Annika

Anonym sa...

Hej gumms!
ett tips på bäbissockar är att du förlänger skaftet lite. (man kan ju alltid vika ner dom) Då sparkar dom inte av sig dom så lätt. kram /din L

LadyNight sa...

Sara: Du har nog rätt, de lär nog komma till nytta trots allt :)

SUADDA: Min knä-rump-gubbe tar tid på sig, är förbi höfterna och ska snart ta mig an midjan. Och klart jag visar när den blir färdig, även om det nog tar lite tid :)

Skapa och Inreda: Tack, kul att du tyckte det :)

L: Tack för tipset vännen min! Riktigt bra att få reda på :) Kramillikram

Skicka en kommentar