Sidor

"Pyssel - för fantasi utan gränser"


Chokladbollar med kokosflingor

Fick muffinsmani igen, men strösockret räckte inte till så det blev chokladbollar istället. Eller kokosbollar som jag brukar säga, eftersom jag har svårt att tänka mig chokladbollar utan kokos...alla verkar kalla dem för olika saker. Men det stämmer väl, kärt barn har många namn brukar det ju heta :P
Brukar alltid ha i mindre kaffe än det står på de flesta recept, eller inget alls. Inte vidare förtjust i den smaken...eller drycken förövrigt (har druckit kaffe tre gånger i mitt liv, och alla tillfällen var vid studier, kvällen/natten innan ett prov). Slutresultatet brukar bli ungefär 20st och är jag ensam om dem så räcker de i 3-5 dagar. Lagom och gott.

Kokosbollar:
100g Smör
1dl strösocker
3dl havre
3msk kakao
1msk vaniljsocker
½msk kaffe
2msk mjölk

+kokosflingor

/LadyNight

3 kommentarer :

Moa - En magisk purt... sa...

Jag klarar dem på några timmar, tro mig! Åh, ska jag verkligen göra i helgen. Det är verkligen underskattat!

LadyNight sa...

Vid rätt omständigheter så skulle de nog ta slut på några få timmar här också...det vill säga om sockret hade räckt till en ny omgång nästa dag :P Bra tilltugg att ha när man sitter och pluggar...eller som belöning när man är klar :)

Chokladbollar recept sa...

Verkar inte som ett dumt recept, får man nog prova. Chokladbollar är personliga bak favoriten sedan barnsben.
Fin blogg förresten. :)

Skicka en kommentar