Sidor

"Pyssel - för fantasi utan gränser"


(Går)dagens garnskörd bl.a

Det var ett tag sedan, så nu var det dags för ett nytt besök igår hos garnaffären i Kinna. Köpte på mig 14 nystan av Freja i olika färger, samt nya strumpstickor nr 2½ (dock tog jag fel längd på dem, i all hast. 15cm istället för 20cm. SLARVIGT). Hittade också ett nystan av ett favoritgarn som är mysigt att virka med: Steinback Wolle - Strapaz Cotton Effekt, färg 005 (dock så står det 006 om man letar upp den på nätet...knasigt).

Har också funderat ett tag på att lära mig sticka ett par strumpor. Inte tagit tag i det hittills för hälen verkar så klurig att få till, men nu slog jag näven i bordet (nå, inte bokstavligt talat, väggen därimot har varit utsatt ett par gånger... vilket är en helt annan saga, ehum) och köpte ett tjusigt nystan till just detta ändamål: Marks&Kattens FAME, färg 609. Ska bara gå på jakt efter en passande stickbeskrivning nu. Tips är varmt välkomna.

En intressant bok damp även ner i brevlådan, Liftarens gudie till galaxen. Filmen har jag sett, men inte hunnit läsa boken än så det ser jag fram emot. Så nu har jag lite trevliga saker att ta tag i: klura ut strumpstickning, sticka klart ett par halvvantar till en vän, läsa den nya boken och även titta på en nyfunnen animeserie: Nana. Och plugg...som också har sina goda sidor. Hejochhå.

.

0 kommentarer :

Skicka en kommentar