Sidor

"Pyssel - för fantasi utan gränser"


Filurkanter

Så, när man är en riktig liten samlare som jag är så kan man hitta vad som helst i lådor och hörn. Denna gången fann jag någon sorts vadd ungefär 40x40cm och 2 cm tjockt i en plastpåse. Bestämde mig för att ta till vara på detta lilla fynd och plockade fram barnsäkra ögon(som man t.ex har till nallar) och filttyg i olika färger, plus nål och tråd. Skissade upp några idéer i mitt pysselblock och satte sedan igång. Det första resultatet blev en mjuk och fläckig liten fyrkant med två gröna ögon.

Sedan fick jag mersmak och bestämde
mig för att göra en vän till fyrkanten.


Och så här blev resultatet:


Totalt meningslösa små saker utan någon som helst funktion
än så länge, men söta och roliga blev de iaf :)

0 kommentarer :

Skicka en kommentar