Sidor

"Pyssel - för fantasi utan gränser"


"Sov", sa John Blund och lovade trygghet.

Det händer inte så mycket vettigt just nu och kreativiteten står på noll. Kanske på minus till och med. Hösten lockar med färger, men serverar mest regn och kyla. Jag vill hemskt gärna sova bort ett par månader invirad i en varm filt och med mjuk melankolisk musik spelandes i bakgrunden. Fly från nuet. Kanske besöka andra tider. Andra möjligheter. Kom igen John Blund! Ta med mig någon annanstans liksom. Låt mig få drömma igen.



3 kommentarer :

Fiff sa...

Ja, det är lätt att man blir lite deppig nu när mörkret slår till. Känner mig själv väldigt, väldigt trött just nu. Men jag gillar hösten. Det infinner sig ett lugn. Luften blir klar och lätt att andas. Och så får man plötsligt lust att mysa en massa :-) Kram! Kreativiteten dyker alltid upp igen!

Hedvig sa...

Hoppas du har det bra i novembermörkret och att kreativiteten vaknar så småningom om igen... <3

Lisen Elisabeth sa...

Jag hoppas att allt är bra med dig och det bara är en internetpaus. Tänk vi går mot ljusare tider nu!
kram!

Skicka en kommentar