Sidor

"Pyssel - för fantasi utan gränser"


Nya marker: Akryl på duk

Jag har tecknat och målat ända sedan jag var liten, men aldrig riktigt fördjupat mig i det fast det många gånger varit min favoritsyssla. Mycket på grund av att jag är en perfektionist och därav aldrig blir nöjd med vad jag skapar. Så istället har jag helt enkelt låtit bli att försöka utvecklas inom det området. Helknasigt egentligen. Men nyligen har jag bestämt mig för att testa på att måla på duk och faktiskt få fram en färdig tavla. Lättare sagt än gjort, men jag har börjat öva iaf.

Här är en 20x20cm stor duk med en skiss på. Bilden som jag ska försöka måla kommer från en animeserie, Elfen Lied, dels för att jag fastnat så för just det motivet och dels för att jag inte hittat en bild som är stor nog för att skrivas ut. Så. Jag bestämde mig för att försöka måla den själv. Hur det nu ska gå.

0 kommentarer :

Skicka en kommentar